Job 4 van 4


Report this listing

Solliciteren



Accountant


Functie

De functie

Als Accountant sta je in voor de boekhouding van A-Z.

In deze functie rapporteer je aan de Finance Director en maak je deel uit van het Finance team.

Jouw taken:

  • Controleren en inboeken van aankoopfacturen
  • Opmaken van commissie
  • Opmaken van afrekeningen met de verzekeraars
  • Voorbereiden en uitvoeren van betalingen + inboeken banken
  • Afsluit boekingen : Afschrijvingen, payroll, voorraadboekingen, voorzieningen, facturatie, IC afstemming
  • Regelmatig leveranciers contacten
  • Diverse reconciliaties
  • Diverse aangiftes verzekeringstaks, intrastat, auvibel, BTW …
  • Meewerken aan de opmaak van de jaarrekening en belastingsaangifte
  • Meewerken aan procesverbeteringen
  • Diverse administratieve taken en ondersteunen vd controller bij analyses

Jouw profiel

  • Je hebt een bachelordiploma in een boekhoudkundige richting.
  • Je hebt een solide ervaring in een soortgelijke functie.
  • Enige ervaring in de verzekeringswereld is een plus.
  • Je werkt zelfstandig maar kan ook in team werken.
  • Je durft al eens een beslissing nemen.
  • Je bent vertrouwd met Exact, Isabel en kan je weg vinden in office toepassingen. Specifiek voor Excel: goede kennis (expert niet nodig)
  • Je hebt zin om in een KMO omgeving aan de slag te gaan, spreekt vlot Nederlands en voldoende Frans.
  • Last but not least: je krijgt energie als je verbeteringen kan doorvoeren of processen kan vereenvoudigen.
  • De inkomsten van de onderneming controleren en registreren (invoer van klantenbetalingen, opmaak van facturen, aanmaningen, ...)
  • De constitutieve elementen van de lonen, facturatie en betalingsopdrachten voorbereiden
  • De wettelijke fiscale en sociale aangiften opstellen en uitvoeren
  • De facturen, bankafschriften, bewijsstukken coderen en inboeken
    De afstemmingscontrole op de bankrekeningen uitvoeren
  • De liquide middelen opvolgen en de betrouwbaarheid ervan valideren
  • De parameters van de boekhoudsystemen actualiseren (tarieven sociale bijdragen, ...)
  • Commissielonen berekenen
    De commerciële resultaten controleren en verantwoorden

Aanbod

  • Wij bieden een uitdagende functie in een stabiel rendabel bedrijf, een KMO omgeving waar initiatief nemen sterk wordt geapprecieerd.
  • Fulltime of vanaf 80% werkregime mogelijk.
  • Contract onbepaalde duur.
  • Mooi salarispakket afgestemd op je ervaring en vaardigheden: marktconform loon, hospitalisatieverzekering & tandzorgplan, voordelenplatform, maaltijdcheques en ecocheques.
  • Laptop
  • Je werk voornamelijk op kantoor en staat in nauw contact met de collega’s. Na een inwerkperiode is thuiswerk 1/week bespreekbaar.

Solliciteren

Vanessa Lys
03 870 62 11
vacatures@spb.be

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht